Află în ce condiţii ibuprofenul devine periculos şi care sunt remediile naturale care îl înlocuiesc cu succes

atentie-la-ce-pastile-luati-si-in-ce-cantitate-pericolul-nestiut-din-ibuprofen

Ibuprofenul este unul dintre cele mai consumate medicamente, fiind considerat destul de sigur pentru sanatate, fara efecte adverse majore.

Totusi, exista anumite situatii in care acesta poate sa iti puna viata in pericol.

Potrivit Men’s Health, daca ai suferit un atac de cord este bine sa stai departe de ibufrofen si alte medicamente din aceeasi clasa. Acestea pot provoca un alt atac de cord, prin urmare pot fi letale chiar in doze mici si administrate pe perioade scurte de timp.

Studiile conduse de Anne-Marie Schjerning Olsen, de la Spitalul Universitar din Copenhaga, s-au bazat pe date ale pacientilor din Danemarca. Astfel, cercetatorii au fost capabili sa observe ce s-a intamplat dupa ce aproximativ jumatate din populatia care suferise atacuri de cord (83.697 persoane) a beneficiat de prescriptii de NSAID.

Cu exceptia naproxen-ului (Aleve), toate aceste medicamente au crescut riscul unui nou infarct. Diclofenacul este cel mai periculos, aproape tripland riscul dupa ingerarea primei pastile. Ibuprofenul crestea riscul dupa ce era consumat zilnic timp de o saptamana, iar alte pastile deveneau periculoase dupa cateva luni de administrare.

Olsen spune ca doctorii ar trebui sa isi protezeje pacientii cu probleme la inima sugerandu-le alte tipuri de calmante, precum acetaminofenul (Tylenol), care nu face parte din NSAID, sau sa evite durerile prin mult sport si o dieta sanatoasa.

Poate ca nu stiai, dar exista multe alternative, iar anumite suplimente si terapii pot face durerile sa dispara cu usurinta.

Despre ce suplimente si terapii este vorba?

1. suplimente „impotriva durerii”:

turmericul este recunoscut pentru proprietatile sale de a controla durerea, sprijinand longevitatea si vitalitatea. Este recunsocut pentru proprietatile sale antiinflamatorii, detoxifiate, imunizante. Nu conteaza dau iei tablete sau il folosesti pe post de condiment, oricum vei avea parte de beneficiile sale

ghimbirul, „inrudit” cu turmericul, poate reduce inflamatiile amplificand circulatia, fiind un real ajutor pentru cei care sufera de dureri ale incheieturilor. Nu conteaza daca vei lua capsule sau vei consuma un ceai de ghimbir, efectul va fi acelasi. Si unde mai pui ca poate fi un condiment excelent pentru multe mancaruri, in special daca le preferi pe cele orientale.

derivata din ardeii iuti, capsaicina este un compus activ al acestei legume, fiind recunoscuta pentru capacitatea sa de a elibera durerea. Este regasit in diverse creme naturiste.

– Se stie ca lipsa vitaminei D poate contribui in cazul durerilor cronice. Un studiu a aratat ca cei care sufera de o deficienta a acestei vitamine, au nevoie de o doza dubla de medicamente, pentru a scapa de durere.

vitamina C este un alt antiinflamator puternic, fiind cunoscuta pentru proprietatile sale de a reduce durerea, ajutand sportivii sa se vindece in urma accidentarilor.

vitaminele de tip B sunt utile in tratarea durerilor de nervi, in special in cazul persoanelor care sufera de diabet.

Acetil-L-carnitina si acidul alfa lipoic ii pot ajuta de asemenea pe cei care sufera din pricina durerilor cauzate de diabet.

– pentru cei care sufera de artrita, Sulfatul de glucozamina ( un extract din carapacea crustaceelor) poate ajuta la eliberarea durerilor de incheieturi.

magneziul este un real ajutor, in eliminarea durerilor, in special a celor puternice, cum ar fi durerile spasmodice musculare; de asemenea, imbunatateste circulatia. Desigur ca poti lua suplimente pe baza de magneziu sau poti opta pentru alimente care il contin. O baie cu sare Epsom este alt lucru eficient pe care-l poti face in acest caz. Aceasta se aboarbe usor in piele si poate fi foarte benefica.

Boswellia (o planta indiana traditionala), mai exact rasina acestui copac, contine substante active, care reduc inflamatiile si durerea. Poate fi luat ca supliment, avand efect in cazul durerilor.

galectina-3 si artrita. Studiile au aratat ca un exces de galectina-3( proteina inflamatoare) este implicat in metastaze, bolile cardiovasculare si multe altele, inclusiv artrita. Deoarece galectina-3 sustine inflamatiile si si construirea in exces ale anumitor tesuturi, joaca un rol major in durerile incheieturilor si a degenerarii acestora, la fel si in cazul altor dureri cauzate de inflamatii.

2. Ce terapii poti folosi pentru atenuarea durerilor

Cu siguranta stii ca exista nenumarate terapii si procedee care te pot ajuta sa scapi de durere. Aceste terapii energetice reduc inflamatiile si implicit durerile.

ACUPUNCTURA. Este folosita in China de mii de ani pentru tratarea durerilor, dar nu numai. Conform credintelor estice, acupunctura elibereaza energiile blocate din zonele dureroase, imbunatatind circulatia energiei vitale ( binecunoscutul „chi”). Conform cercetatorilor, acupunctura elibereaza neurotransmitatori care ajuta la vindecarea zonei cu probleme.

PRESOPUNCTURA. Este un procedeu similar cu acupunctura, doar ca in loc de ace se foloseste presiunea degetelor, pentru a elibera durerea. La fel ca si in cazul celeilate proceduri, acupresura elibereaza energia blocata in zonele afectate, iar in acest fel durerea dispare. Cercetatorii confirma eficacitatea acestor proceduri.

TERAPIA CRANIOSACRALA. Are la baza manipularea usoara a oaselor, tendoanelor si a altor tesuturi pentru a creste circulatia si elibera tensiunilor din zonele afectate.

MASAJUL. Este considerat de multi ca fiind o adevarata arta, gratie numeroaselor tehnici si metode. Rezultatele? Muschii vor fi mai relxati, circulatia imbunatatita, reducerea hormonilor care cauzeaza stresul, eliberarea endorfinelor si multe alte beneficii.

ELIBERAREA MINTII. Meditatia este una dintre metodele alternative recomandate in cazul durerilor. Unul dintre beneficiile meditatiei este acela de a reduce numarul hormonilor, cum ar fi cortizolul. Excesul de cortizol creste inflamatiile si chiar inteteste senzatia de durere. Exista numeroase studii care atesta eficacitatea meditatiei in astfel de cazuri.

MANCAREA. Dieta este un factor critic in controlarea inflamatiilor si imbunatatirea circulatiei, implicit, ducand la reducerea senzatiei de durere. Evita alimentele care duc la inflamatii, cum ar fi mancarurile procesate (zahar, granele rafinate, mancarea prajita si lactatele). In schimb, sunt recomandate alimentele integrale, grasimile sanatoase si o varietate cat mai mare de fructe si legume, acestea asigurand flexibilitatea incheieturilor.

In cele mai multe cazuri, oamenii au gasit combinatia ideala astfel incat suplimentele, terapiile si eliberarea mintii i-au ajutat sa scape de dureri. Daca vei urma aceste sfaturi nu numai ca vei scapa de dureri, dar cu siguranta vei fi mult mai sanatos.
Sursa: rodalenews.com , ziare.com

loading...

De asemenea, ai putea dori...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *