Ajutor pentru cei aflați la cură de slăbire. Câteva trucuri alimentare care-ţi taie pofta de mâncare

pofta de mancare

Băuturile calde, proteinele, cartofii, uleiul de măsline şi grapefruitul sunt câteva dintre alimentele care creează senzaţia de saţietate rapid şi taie pofta de mâncare pentru o perioadă mai mare de timp.

„Organismul uman nu funcţionează ca un balon pe care îl umflăm sau îl dezumflăm după cum avem chef. Slăbitul, mai ales prin diete foarte restrictive şi de scurtă durată, nu face decât să ducă la un dezechilibru major al metabolismului”, spune dr. Mihaela Bilic, medic nutriţionist.

Astfel, potrivit specialiştilor, există anumite alimente care ne ajută să slăbim, oferind organismului nutrienţii necesari pentru buna funcţionare. În plus, atunci când limităm brusc cantitatea de mâncare, organismul produce mai multă grelină, hormon al foamei, şi ne determină să mâncăm mai mult. Iată câteva trucuri pentru a păcăli senzaţia de foame:

Băuturile calde creează o senzaţia de saţietate rapidă, fară a aduce un aport prea mare de calorii organismului, aşa că sunt ideale atunci când vrem să ne abţinem de la mâncare.

Proteinele au avantajul de a crea o stare de saţietate de durată, deoarece organismul are nevoie de mai mult timp pentru a digera şi absoarbe această categorie de alimente. Nutriţioniştii oferă câteva ponturi cu ajutorul cărora proteinele devin aliate în lupta cu kilogramele în plus. Astfel, cele provenite din şuncă, albuş de ou sau iaurt ar trebui mâncate dimineaţa, deoarece acestea creează starea de saţietate pe o perioadă mai lungă de timp.

Cartofii, deşi conţin carbohidraţi – primii tăiaţi de pe listă atunci când vrei să slăbeşti -, au proprietatea de a ţine apetitul şi poftele sub control. Potrivit specialiştilor în nutriţie, cartoful conţine un anumit tip de amidon care rezistă enzimelor digestive. Pentru că durează ceva până când sunt metabolizaţi, aceste legume stau în intestin mai multă vreme, întârziind senzaţia de foame şi eventualele pofte, explică medicii. „De cele mai multe ori caloriile din alimente provin din sosurile care sunt adăugate unor preparate. De exemplu, de la cartofi nu poate lipsi maioneza sau ketchup-ul”, precizează dr. Bilic.

Acidul oleic, un tip de grăsime nesaturată care se găseşte în uleiul de măsline, nuci şi avocado, taie senzaţia de foame. Potrivit specialiştilor, grăsimile nesaturate ar trebui să constituie aproximativ 20 la sută din caloriile asimilate zilnic. Astfel, două linguri de unt de arahide, o mână de nuci sau un sfert de avocado sunt suficiente pentru a crea rapid senzaţia de saţietate şi a păcăli poftele ce pot apărea pe parcursul zilei.

De asemenea, nutriţioniştii spun că cea mai bună metodă de a controla apetitul şi a scăpa de kilogramele în plus o reprezintă supa. Secretul supei stă în concentraţia mare de apă şi puţinele calorii. Un studiu realizat la o universitate din Pennsylvania a arătat că bărbaţii şi femeile care au mâncat zilnic supă au pierdut în greutate cu 50 la sută mai mult faţă de persoanele care au servit aceeaşi cantitate de calorii luate din alte preparate culinare.

sursa: gandul.info

loading...
loading...

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *