Alimente care scad glicemia

alimente care scad glicemia

Glicemia crește atunci când organismul nu produce suficientă insulină sau nu o procesează în mod eficient. În acest caz, este posibil să te confrunți cu simptome precum amețeală și oboseală, iar în cazuri extreme și prelungite poți să te îmbolnăvești de diabet.

Există mai mulți factori care pot determina creșterea glicemiei, principalul fiind o dietă nesănătoasă, bazată pe un consum excesiv de zaharuri și carbohidrați.

Alte posibile cauze ale glicemiei crescute sunt: stresul, lipsa activității fizice, factorii genetici, anumite boli și altele. Din fericire, există unele alimente extrem de recomandate pentru reducerea nivelului de zahăr din sânge.

Scorțișoara scade glicemia

scortisoara

Acest condiment este foarte util atunci când îți crește glicemia. Potrivit nutriționistului Richard Andersen, o singură linguriță de scorțișoară măcinată pe zi poate reduce nivelul de zahăr din sânge la pacienții de diabet.

Consumul de scorțișoară crește receptivitatea celulelor la insulină, convertind glucoza în energie. 

Peștele gras

 

peste

Peștele gras a devenit foarte popular datorită conținutului ridicat de acizi grași omega 3, aceștia fiind esențiali pentru funcționarea corespunzătoare a inimii și a întregului sistem cardiovascular.

În plus, acesta crește sensibilitatea la insulină la pacienții de diabet, ajutând la reglarea glicemiei. Printre peștii grași recomandați se numără somonul, sardinele, tonul, macroul și alții.

Fibrele

Un studiu efectuat de către cercetătorii din cadrul Centrului Medical al Universității din Texas a descoperit că persoanele care consumă între 24 și 50 de grame de fibre pe zi au cunoscut o îmbunătățire considerabilă a nivelului de zahăr din sânge. 

Pentru unii dintre participanți, o dietă bogată în fibre a fost la fel de benefică precum tratamentul medicamentos pe care îl primeau împotriva diabetului.

Fibrele se găsesc în numeroase alimente și poți să-ți iei doza zilnică recomandată dacă mănânci 13 porții dintr-un amestec de fructe, legume, fasole, orez brun și cereale integrale.

Usturoiul

 

Usturoiul poate ajuta la metabolizarea glucozei și conține compuși care au efecte asemănătoare celor specifice insulinei. Consumul zilnic de usturoi crud poate scădea glicemia bolnavilor de diabet de tip 1 sau tip 2.

Legumele

Un consum ridicat de legume oferă organismului necesarul de fibre, proteine, vitamine și minerale care țin sub control nivelul glicemiei, fără adaosul de calorii și grăsimi prezente în alte alimente. În acest fel legumele ajută la prevenirea diabetului și a bolilor cardiovasculare.

Ceaiul verde

Studiile au arătat că inflamațiile cronice cauzate de o dietă bogată în alimente grase și un stil de viață sedentar cresc riscul unui infarct miocardic și afectează abilitatea organismului de a absorbi glucoza.

Ceaiul verde este o soluție în această situație, deoarece crește sensibilitatea la insulină și ajută la prevenirea problemelor cardiovasculare cu care se confruntă adesea bolnavii de diabet.

Fructele oleaginoase

fructe oleaginoase

 

Consumul regulat de fructe oleaginoase reduce riscul dezvoltării bolilor cardiace. Acestea conțin acizi grași esențiali și omega 3 ce ajută la eliminarea excesului de glucoză din sânge.

Cireșele

Cireșele conțin anticiani ce combat rezistența la insulină, scad glicemia și reduc inflamațiile.

Inflamațiile împiedică insulina să acționeze în mod corespunzător în întregul organism. Consumul regulat de cireșe ajută la optimizarea producției de insulină și la scăderea nivelului de zahăr din sânge.

Vinul roșu

 

Consumul moderat de vin roșu poate reduce glicemia prin prevenirea absorbției de glucoză în intestine. Este important să îl bei cu măsură și numai sub îndrumarea medicului, întrucât nu este recomandat tuturor persoanelor.

Articol relatat de portalul dozadesanatate.ro.

loading...
loading...

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *