Brânza în CURA DE SLĂBIRE ,aliat sau duşman ?

branzeturi

Nu există dietă care să nu aibă în meniu măcar un fel de brânză şi pe bună dreptate. Brânzeturile sunt recomandate pentru pierderea în greutate deoarece sunt bogate în calciu şi proteine şi au foarte puţine calorii. Desigur, dacă ştim să facem alegerile corecte!

Din acest motiv, ne-am propus să aflăm în cele ce urmează care sunt cele mai indicate sortimente de brânză în cura de slăbire şi care sunt cele contraindicate în dietă, din cauza procentului mare de grăsime şi, implicit, a numărului mai mare de calorii.

Domna doctor Lavinia Luminiţa Florea, specialist în diabet, nutriţie şi boli metabolice la Centrul Provita, ne-a întocmit o listă cu cele mai cunoscute sortimente de brânză consumate în România şi numărul de calorii pentru fiecare 100 de grame din sortimentul respectiv, astfel încât să ştim ce să evităm data viitoare când mergem la shopping.

Preferinţa pentru brânzeturile gustoase este comună multor persoane. Iar nutritioniştii explică apetitul exagerat prin faptul că lactatele ne aduc aminte de mâncărurile din primul an de viaţă, de obicei oferite de mamă. Aşadar, este firesc să savurăm brânzeturile.

Trebuie avut grijă însă şi la cantităţi. Iată ce spune Dr. Mihaela Bilic, nutriţionist: „În momentul în care vorbim de o cantitate corectă de brânză, trebuie să fie ceva atât de mic cât un cubuleţ de brânză topită, iar asta înseamnă 25-30 g la o masă”.

Şi ţineţi cont de o regulă generală în privinţa sortimentelor de brânză, ne sfătuieşte Dr. Şerban Damian, nutriţionist: „Pentru că sunt surse foarte bune de proteină, dar şi de grăsimi, e bine să le combinăm cu legume, pentru că acestea vin cu fibre şi minerale şi în final rezultă un produs complet”.

Articol relatat de portalul csid.ro.

loading...

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *