Misterul învăluie tunelul Izvor din Bucegi

poze_articole_tunel_izvor_2

Acesta urma să aibă 5600 de metri cu intrare în Moroieni, pe sub Păduchiosu, şi ieşire în Sinaia. Tunelul ar fi trebuit construit în line dreaptă.  Doar racordările la reţeaua feroviară, existentă la vremea respectvă, erau curbe. Era o cale strategică în contextul istoric al începutului de secol XX, care asigura o trecere rapidă şi sigură între Ţara Românească şi Ardeal.

totpal daily news

Construcţia tunelului a început în 1914, constructorul german Iuluis Berger fiind unul dintre cei mai cunoscuţi în domeniul feroviar. Din păcate, războiul a oprit repede lucrarea, reluată abia în 1938 şi abandonată din nou. În 1941 trupele naziste de ocupaţie au reluat construcţia cu cel mai rapid ritm de până atunci, dar finalul celei de-a doua conflagraţii mondiale, însemnând şi finalul lucrărilor, nu şi al lucrării. În partea dâmboviţeană a tunelului au fost realizați 480 de metri, din care doar 100 au fost betonaţi. În 1985, 2 echipe de la securitate au detonat intrarea. Unele voci spun că regimul a vrut să ascundă faptul că înăuntru nemţii, în retragere, au executat 100 de localnici care lucrau la tunel.

totpal daily news1

Alţii spun că singura raţiune a fost cea a siguranţei, întrucât doar o parte era betonată.  Mai există şi legenda locală care spune că sub pământ au fost îngropate, în urma detonarii, o locomotivă cu aer comprimat şi utilaje unice în Europa la acea vreme. În Prahova, tunelul există încă, dar a intrat în proprietate privată, după ce zeci de ani a fost depozit de brânză al societăţii de profil din judeţ. Astăzi, tunelul naziştilor adăposteşte o ciupercărie. Nici o autoritate a statului nu a fost interesată să declare Tunelul Izvor monument tehnic.

sursa: totpal.ro

loading...

De asemenea, ai putea dori...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *