Oamenii de știință avertizează: pilulele contraceptive pot provoca grave probleme de vedere

1-contraceptivele-pot-provoca-probleme-grave-de-vedere-1-4862-b

Experții avertizează că anticoncepționalele dublează riscul de glaucom, principala cauză a orbirii.

Glaucomul cuprinde totalitatea afecțiunilor oftalmologice în care se produce lezarea nervului localizat în polul posterior al ochilor (nervul optic), rezultând în final pierderea vederii.

În multe din cazuri aceste leziuni ale nervului optic apar din cauza creșterii presiunii intraoculare rezultată în urma acumulării lichidului intraocular.

Studiile anterioare au scos la iveală că estrogenul, una din componentele cheie ale anticonceptionalelor este implicat în dezvoltarea glaucomului.

Cercetarea a implicat 3.406 de femei de 40 de ani care au fost chestionate în legătură cu metodele de contracepție pe care le folosesc.

Cercetătorii au descoperit că cele care au luat pilule contraceptive mai mult de trei ani erau de două ori mai predispuse să dezvolte glaucom.

Descoperirile au fost prezentate la conferința anuală a Academiei de Oftalmologie din New Orleans, scrie ampress.ro.

loading...

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *