Poftești dulce sau sărat? Iată ce vitamine îți lipsesc din organism

dulciuri

Dacă te apucă, din senin, pofta de chipsuri sărate sau de ceva bun cu ciocolată, e semn că ai o lipsă de substanțe nutritive. Organismul trage în felul acesta un semnal de alarmă.

Pofta de dulce înseamnă lipsă de crom

Pofta de dulce indică o lipsă de crom, de carbon și de fosfor. Nu e nevoie însă să mănânci tone de bomboane și prăjituri cu cremă. Optează pentru struguri dulci, brânză, fasole boabe, ficat de vițel pentru a compensa lipsa de crom. Introdu în dietă fructe proaspete, pentru a beneficia de carbon, și pește, ouă, nuci, fulgi de cereale – pentru lipsa de fosfor.

Pofta de ciocolată înseamnă lipsă de magneziu

Dacă ți-e poftă de ciocolată sau de prăjituri cu ciocolată, e semn că ai o lipsă de magneziu. O sursă bună din acest mineral sunt fructele oleaginoase – arahide, migdale, nuci, fistic, semințele crude de floarea soarelui, mazărea, fasolea.

Pofta de alimente sărate arată deficit de cloruri

Dacă pofteși la mâncăruri sărate, s-ar putea ca organismul să aibă un deficit de cloruri. Introdu în dietă perparate pe bază de pește.

Pofta de grăsime arată carențe de calciu

Dacă poftești la alimente grase sau la prăjeli, e un semn că ai o lipsă de calciu, lucru care poate fi compensat introducând în meniul zilnic ceapă, broccoli, lactate.

Pofta de pâine indică un deficit de azot

Dacă îți lasă gura apă când vezi pâine, e semn că organismul are un deficit de azot. Îl poți lua și din mâncăruri cu carne, din pește sau din nuci, din fasole bătută.

Pofta de rece indică lipsă de fier

Pofta de rece/înghețat arată o lipsă de mangan și de fier. Poți procura aceste minerale din arahide, ananas, carne de pasăre, fructe de mare, verdeață.

Sursa – clickpentrufemei.ro

loading...

You may also like...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *