Produsă în România, o instalație pentru topirea zăpezii reduce cu 50% costurile cu deszăpezirea, dar primarii autohtoni nu se înghesuie s-o cumpere
Un utilaj conceput şi construit de doi ingineri bucureşteni ar putea reduce cu până la 50% costurile cu deszăpezirea ale administraţiilor locale. Topeşte zăpada instantaneu, apoi apa rezultată este filtrată şi deversată în canalizare.
De la idee şi până la punerea în practică a urmat un drum anevoios, cu nopţi nedormite la masa de lucru printre calcule, cu ore în şir de planuri, cu documentări nesfârşite. După un an însă, sprijiniţi de alţi specialişti din ţară, utijalul a fost gata.
Nici banii investiţi în cercetare, proiectare şi realizarea propriu-zisă a maşinii nu au fost puţini. 80.000 de euro(incluzând materiale, echipamente, manoperă de proiectare şi execuţie, teste, prezentări) au fost puşi la bătaie pentru maşina care topeşte zăpada rapid şi lasă drumurile curate.
Iernile care ne iau mereu pe nepregătite în România, avalanşa de nămeţi care sufocă toate oraşele au fost principalele motive care i-au pus pe gânduri pe cei doi ingineri. Trebuie să facem ceva, aşa nu se mai poate!, şi-au zis ei.
Un utilaj conceput şi construit de doi ingineri bucureşteni ar putea reduce cu până la 50% costurile cu deszăpezirea ale administraţiilor locale. Topeşte zăpada instantaneu, apoi apa rezultată este filtrată şi deversată în canalizare.
De la idee şi până la punerea în practică a urmat un drum anevoios, cu nopţi nedormite la masa de lucru printre calcule, cu ore în şir de planuri, cu documentări nesfârşite. După un an însă, sprijiniţi de alţi specialişti din ţară, utijalul a fost gata.
Nici banii investiţi în cercetare, proiectare şi realizarea propriu-zisă a maşinii nu au fost puţini. 80.000 de euro(incluzând materiale, echipamente, manoperă de proiectare şi execuţie, teste, prezentări) au fost puşi la bătaie pentru maşina care topeşte zăpada rapid şi lasă drumurile curate.
Iernile care ne iau mereu pe nepregătite în România, avalanşa de nămeţi care sufocă toate oraşele au fost principalele motive care i-au pus pe gânduri pe cei doi ingineri. Trebuie să facem ceva, aşa nu se mai poate!, şi-au zis ei. Citiţi mai mult pe m.adevarul.ro