Ți-e poftă de ceva? Fiecare poftă are o CAUZĂ

Unora le este pofta de ciocolata, altora de ceva sarat.

Oricare ar fi pofta ta, uneori este atat de puternica incat te face sa iesi din casa in miez de noapte si sa te duci la magazin sa-ti cumperi mancarea dupa care salivezi. Pofta de un anumit aliment este modul corpului prin care iti spune ca duce lipsa de vreo substanta din acea mancare. Si de multe ori ca sa-ti satisfaci intr-adevar pofta, trebuie sa mananci altceva decat crezi ca ai nevoie.

Daca ti-e pofta de ciocolata.
Ai nevoie de magneziu.
Pe care il gasesti in nuci, seminte, legume, fructe.

Daca ti-e pofta de ceva dulce..

Ai nevoie de:
– crom pe care il gasesti in brocoli, struguri, branza, fasole boabe, pui, ficat de vitel
– carbon pe care il gasesti in fructe proaspete
– fosfor pe care il gasesti in pui, vita, ficat, peste, oua, lactate, nuci, legume, fulgi
– tryptophan pe care il gasesti in branza, carne de miel, ficat, spanac, cartofi, stafide

Daca ti-e pofta de paine, paine prajita

Ai nevoie de azot.
Pe care il gasesti in mancaruri proteice: peste, carne, fasole boabe, nuci

Daca ti-e pofta de grasimi (chipsuri), prajeli

Ai nevoie de calciu.
Pe care il gasesti in mustar, ceapa, brocoli, legume, susan, branza, nap

Daca ti-e pofta de cafea sau ceai

Ai nevoie de:
– fosfor pe care il gasesti in pui, vita, ficat, peste, oua, lactate, nuci, legume, fulgi
– sulf pe care il gasesti in galbenusul de ou, ardei rosii, usturoi, ceapa
– sare fierpe care il gasesti in peste, carne de pasare, fructe de mare, verdeata, cirese negre

Daca ti-e pofta de alcool, sau pastile care sa te relaxeze

Ai nevoie de:
– proteinepe care le gasesti in carne de pui, de porc, nuci, lactate, fructe de mare
– calciu pe care il gasesti in mustar, ceapa, brocoli, legume, susan, branza, napi
– potasiu pe care il gasesti in masline negre, cartofi, spanac, verdeturi amare

Daca ti-e pofta de gheata

Ai nevoie de fier.
Pe care il gasesti in peste, carne de pasare, fructe de mare, verdeata, cirese negre Daca ti-e pofta de mancare prajita
Ai nevoie de carbon.
Pe care il gasesti in fructe proaspete.

Daca ti-e pofta de bauturi acidulate

Ai nevoie de calciu.
Pe care il gasesti in mustar, ceapa, brocoli, legume, susan, branza, nap

Daca ti-e pofta de mancaruri sarate

Ai nevoie de cloruri.
Pe care le gasesti in peste, lapte de capra, sare de mare

Daca ti-e pofta de mancaruri acide

Ai nevoie de magneziu .
Pe care il gasesti in nuci, seminte, legume, fructe

Daca ti-e pofta de lichide

Ai nevoie de apa.
Trebuie sa bei circa 8-10 pahare de lichid pe zi

Daca ti-e pofta de solide, mai degraba decat lichide

Ai nevoie de apa.
Corpul tau a fost dezhidratat pentru o perioada asa lunga de timp incat nu mai simte nevoie de apa. Trebuie sa bei cat mai multa apa posibil pentru a reveni la normal.

Daca ti-e pofta de bauturi reci
Ai nevoie de mangan
Pe care il gasesti in alune, nuci, arahide, ananas, coacaz negru

Daca ai anumite pofte in perioada premenstruala

Ai nevoie de zinc
Pe care il gasesti in carne rosie, fructe de mare, radacinoase, salata, legume cu frunze

Daca iti este mai mereu foame

Ai nevoie de:
– silicon pe care il gasesti in nuci, seminte;
– tirozina pe care o gasesti in suplimentele de vitamina C, portocale,verdeturi , legume si fructe rosii
– tryptophan pe care il gasesti in branza, carne de miel, ficat, spanac, cartofi, stafide

Daca nu ai pofta de mancare

Ai nevoie de:
– vitamina B1 pe care il gasesti in fasole, nuci, seminte, ficat
– vitamina B3 pe care o gasesti in ton, carne de vita, pui, curcan, porc, legume, seminte
– cloruri pe care le gasesti in peste, lapte de capra, sare de mare

Daca ti-e pofta de tutun

Ai nevoie de:
– silicon pe care il gasesti in nuci, seminte
– tirozina pe care o gasesti in suplimentele de vitamina C, portocale, verdeturi, legume si fructe rosii.

sursa: vivanatura.ro

loading...

De asemenea, ai putea dori...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *