8 obiceiuri rele care generează dureri de spate

durere_spate

Suferi de dureri persistente si nu stii de unde vin? Cauzele ar putea sa te surprinda – dar vin insotite si de cateva solutii.

  1. Motivul: Dormi pe o saltea veche

Conform cercetarilor, o saltea buna tine noua sau zece ani. Nu ti-ai mai schimbat salteaua de cand era Dallas-ul la televizor?

E posibil ca spatele tau sa nu primeasca sustinerea de care are nevoie.

Solutia: Inlocuieste salteaua vechea cu una potrivit de moale – daca e prea moale nu vei avea suficienta sustinere, iar daca e prea tare nu va permite coloanei vertebrale sa se afunde in ea. O saltea din spuma cu memorie este de asemenea utila pentru ca ia forma corpului, permitand in acelasi timp coloanei vertebrale sa stea dreapta pe parcursul noptii.

  1. Motivul: Obisnuiesti sa porti genti mari

Daca esti una dintre persoanele care isi duc in geanta mii de lucruri, utile sau inutile, spatele tau se va resimti. O greutate constanta pe o singura parte a corpului produce un dezechilibru la nivelul umerilor, afectand astfel si coloana vertebrala.

Solutia: Schimba geanta cu una mai usoara – este recomandat ca greutatea gentii (cu tot ce contine ea) sa nu cantareasca mai mult de 10 % din greutatea ta corporala. Sau poti imparti continutul unei genti intre o poseta si o geanta de umar, una pe fiecare umar, pentru a mentine un echilibrul.

  1. Motivul: Porti pantofi cu toc inalt si subtire …sau pantofi fara niciun fel de toc

spate

Tocurile prea inalte te forteaza sa tii spatele incordat si pun presiune pe articulatii. Dar si incaltamintea fara toc te poate afecta, in functie de tipul de picior. Sandalele fara sustinere in partea din spate pot si ele sa te afecteze, permitand picioarelor sa se miste prea mult, distribuind astfel greutatea in mod inegal.

Solutia: Pentru fiecare persoana exista o inaltime ideala de toc (de aceea unele persoane nu pot trai fara balerini, iar altele pretind ca pantofii cu toc sunt cei mai confortabili). Iata cum sa-ti gasesti marimea potrivita: aseaza-te pe un scaun si intinde un picior in fata ta. Relaxeaza talpa si glezna;  masoara distanta dintre degetul mare si calcai (ca in figura de mai jos) – aceasta este inaltimea ideala a tocului tau. Daca talpa nu se misca deloc, inseamna ca pantofii fara toc sunt cei mai buni pentru tine.

  1. Motivul: ai resentimente

Supararea este carata in „carca”. De ficare data cand mai adaugi ceva la bagajul de resentimente si spatele tau sufera odata cu tine. Cercetatorii de la Centrul Medical al Universitatii Duke au descoperit ca persoanele care practica iertarea au mai putine sentimente de manie, resentimente, depresie—si, prin urmare, mai putine dureri.“Emotiile noastre, tensiunea musculara si gandurile ne pot influenta in mod direct impulsurile durerii,” explica cercetatorul James W. Carson, PhD.

Solutia: Resentimentele iti fac rau fizic, dar nu sunt bune nici pentru sanatatea ta emotionala. Procesul de renuntare la resentimente incepe cu intentia de a face acest lucru, cu practicarea treptata a iertarii si inlocuirea gandurilor negative cu motivele corecte de renuntare la ele.

  1. Motivul: Stai pe scaun toata ziua

O veste rea pentru cei cu munca de birou – nu face bine sanatatii… si nu doar din cauza bolului plin de bomboane pe care probabil il tii langa tine. Statul pe scaun poate fi comod, dar majoritatea persoanelor nu isi mentin postura corecta cand stau in fata calculatorului toata ziua, slabind din acest motiv muschii prin lipsa de activitate. Statul pe scaun pune si mai mare presiune asupra coloanei vertebrale, cu 40 % mai multa decat atunci cand stai in picioare.Solutia: Solicita un birou de receptie – cand stai in picioare muschii tai vor lucra mai mult. Daca nu se poate, stai aplecat in asa fel incat sa fii inclinat intr-o pozitie de 135 de grade – reduce comprimarea discurilor din coloana vertebrala. Tine capul drept, nu aplecat, cand folosesti calculatorul.

  1. Motivul: Esti stresat

Cand te simti stresat, la fel e si corpul tau – inclusiv muschii gatului si spatelui, care se contracta si devin rigizi. Si daca stresul este prelungit, muschii nu se pot relaxa si apar dureri.Solutia: Vestea buna? Sunt multe metode care te pot ajuta sa te relaxezi – sportul, meditatia, sau o baie fierbinte.

  1. Motivul: Nu faci suficienta miscare

Miscarea intareste tonusul muscular necesar pentru sustinerea spatelui. Cand nu faci miscare, te simti rigid si muschii sunt slabiti, iar coloana vertebrala se deterioreaza.Solutia: Exercitiile pentru spate si abdomen sunt cele mai bune – incearca sa combini niste exercitii cardio usoare cu Pilates sau exercitii de forta.

  1. Motivul: mananci nesanatos

Nu este o surpriza ca o alimentatie bogata in calorii si saraca nutritiv duce la luarea in greutate. Aceasta greutate apasa si pe spatele tau – o greutate mare in jurul taliei impinge pelvisul in fata, stresand partea inferioara a spatelui. Supraponderalii au si un risc marit de osteoartrita.Solutia: Vestea buna? O scadere in greutate cu numai cinci sau zece la suta din greutatea corporala va imbunatati semnificativ starea generala de sanatate. Incepe cu mici obiceiuri – mananca patru sau cinci mese mai mici in loc de trei mese mari, inlocuieste untul cu ceva mai sanatos si bea ceai verde.

Sursa:

http://www.fitnessmagazine.com/health/injury/back/back-pain-causes-and-treatments/

Articol relatat de portalul viataverdeviu.ro.

loading...

De asemenea, ai putea dori...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *