Dormi mult? Iată la ce PERICOLE te expui!

Numeroase studii au arătat efectele negative ale privării de somn, însă și dormitul în exces îţi poate periclita sănătatea și viaţa. Află la ce pericole te expui dacă obișnuiești să dormi prea mult.

Experţii recomandă adulţilor un interval de 7-9 ore de somn pe noapte, însă această perioadă ar putea varia în funcţie de vârstă, de nivelul de activitate, de starea de sănătate sau chiar de stilul de viaţă, punctează Web MD.

În anumite cazuri, dormitul excesiv poate fi rezultatul unei tulburări medicale. Este cazul persoanelor care suferă de hipersomnie și care au tendinţa de a dormi mai mult pe parcursul nopţii, dar experimentează o senzaţie puternică de somnolenţă și în timpul zilei. Același lucru apare și în cazul persoanelor care se confruntă cu sindromul de apnee în somn, o afecţiune a sistemului respirator care poate întrerupe frecvent ciclul normal al somnului. Însă, pe lângă problemele de ordin medical, dormitul excesiv ar putea fi provocat de consumul de alcool sau de utilizarea anumitor medicamente, dar și de starea de depresie.

Somnul prelungit peste intervalul recomandat (dar și privarea de somn) ar putea conduce însă la îmbătrânirea prematură a creierului cu până la șapte ani, arată un studiu britanic citat de ziarul The Independent. Oamenii de știinţă de la University College London Medical School au iniţiat un experiment de testare a memoriei, a capacităţii de raţionament și a vocabularului, efectuat pe un eșantion de peste 5.400 de femei și bărbaţi între 35 și 55 de ani. Rezultatele au arătat că circa 8 procente dintre cei care au dormit mai mult de 6-8 ore au obţinut punctaje mult mai slabe la toate probele, în raport cu participanţii care au dormit mai puţin de șase ore pe noapte.

De asemenea, dormitul excesiv ar putea contribui la dezvoltarea problemelor cardiovasculare. Un studiu la care au participat aproximativ 72.000 de femei a arătat că somnul prelungit peste nouă ore poate crește riscul de dezvoltare a bolii coronariene cu 38 de procente, faţă de dormitul a opt ore pe noapte, relatează Times of India.

Un alt studiu efectuat pe un eșantion de 9.000 de persoane a arătat că dormitul a peste 9 ore pe noapte poate crește chiar și cu 50% riscul de dezvoltare a diabetului, în raport cu persoanele care dorm opt ore în fiecare noapte, arată aceeași sursă.

Obezitatea este o altă problemă pe care somnul prelungit o creează. Cei care dorm peste 9-10 ore pe noapte au cu 21% mai multe șanse ca în șase ani să dezvolte o astfel de problemă, spre deosebire de cei care nu depășesc 7-8 ore de somn, a arătat un studiu citat de Web MD.

Mai mult, circa 15 procente dintre persoanele care suferă de depresie au tendinţa de a dormi excesiv.

Este important să evaluezi câte ore obișnuiești să dormi pe noapte, iar dacă observi că acestea sunt insuficiente, ori excesive, să identifici acei factori care ar putea explica acest lucru. Dacă nu consumi alcool sau diverse medicamente care ar putea să îţi influenţeze durata somnului, este vital să consulţi un medic. În plus, poţi aplica câteva sfaturi utile care să îţi asigure un somn odihnitor.

sursa: semneletimpului.ro

loading...

De asemenea, ai putea dori...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.